یادگیری ، پیشرفت و موفقیت

مطالبی که به پیشرفت ، موفقیت و یادگیری مهارت های جدید کمک میکنه . بخون احتمالا بدردت میخوره !

یادگیری ، پیشرفت و موفقیت

مطالبی که به پیشرفت ، موفقیت و یادگیری مهارت های جدید کمک میکنه . بخون احتمالا بدردت میخوره !

تو این وبلاگ سعی می‌کنم در مورد هر چی که به نظر برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت افراد میتونه مفید بیاد مطلب منتشر کنم. آموزش مهارت های جدید، نقد و بررسی کتاب و فیلم و اخبار و ...

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همه ما می‌دانیم این روزها برای اینکه بتوانید به موفقیت در کسب و کار خود برسید باید قادر باشید آن را گسترش دهید و متناسب با علم روز از روش‌ها‌ی جدید برای رشد و موفقیت در کسب و کارتان استفاده کنید. با وجود بستری مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تکنیک‌های بسیار زیادی برای رشد و توسعه کسب و کار در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید به کمک آن‌‎ها تجارت خود را بهبود ببخشید.

 

چرا برای موفقیت در کسب و کار نیاز به دانستن تکنیک‌های خاص داریم؟

ما در عصر اطلاعات قرار داریم. تکنولوژی امروزه با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و کسب و کارها هم متناسب با همین سرعت رشد می‌کنند. به همین خاطر کسب و کارها در حال رقابت شدید با هم هستند و اگر نتوانید از روش‌های نوینی استفاده کنید تا کسب و کارتان را گسترش دهید به سرعت از این بازار رقابت حذف خواهید شد پس لازم است در این مسیر تلاش کنید تا هر روز کسب و کارتان بیشتر با معیارهای جهانی منطبق شود و با تکنیک‌های روز همراه باشید.

1- برای موفقیت در کسب و کار ، بازار رقابت کسب و کار خود را بشناسید

اولین و مهم‌ترین ابزار پیشرفت در کسب و کار این است که بدانید با چه بازاری در حال رقابت هستید. نیاز است پیشنهاداتی را که از سوی دیگر شرکت‌ها دریافت می‌کنید به خوبی ارزش گذاری کرده و سود و زیان احتمالی را در صورت قبول یا رد این پیشنهادات پیش بینی کنید. همچنین باید بتوانید بازار رقابت را به گونه‌ای تحلیل کنید که متوجه شوید چه نوع محصول یا خدماتی کار شما را از دیگران متمایز می‌سازد و باعث می‌شود بتوانید مطرح شوید.

2.دلیلی برای کسب و کارتان داشته باشید

اگر نمی‌توانید درباره‌ی خود کار شور و اشتیاق داشته باشید، درباره‌ی دلیل انجام آن مشتاق باشید. شاید شما شغل یا شرکت‌تان را دوست نداشته باشید، اما پول و مزایای آن برای خانواده‌تان خوب باشند. در انتخاب‌تان با اشتیاق عمل کنید تا در عین اینکه در راستای یافتن نقشی که آن را دوست دارید اقدام می‌کنید، در حق خانواده‌ی خود نیز کار درست را انجام بدهید. داشتن دلیل و انگیزه می تواند نقش موثری در موفقیت در کسب و کار داشته باشد.

3- شنونده خوبی برای مشتری بودن یکی از رازهای موفقیت فردی

می‌تواند در کسب و کار خود به موفقیت واقعی دست یابد که دیدگاه مشتری خود را درک کند و از نگاه او به محصولات، خدمات و مشکلاتی که در کسب و کارش ممکن است بروز پیدا کند بیندیشد. زمانی می‌توانید در کسب و کارتان پیشرفت موثری داشته باشید که بتوانید تبدیل به یک شونده فعال شوید و به نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگران به خوبی گوش دهید و به طرزی سازنده از آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف‌تان استفاده کنید.

4- توجه به نیازهای مشتریان یکی از رازهای موفقیت

بهتر است چیزی را به مشتری عرضه کنید که به آن نیاز دارد تا اینکه بخواهید فقط محصولاتی راکه در دسترس دارید به آن‌ها اراِئه دهید. این کار نیازمند همان گوش شنوا داشتن است زیرا باید بررسی کنید که مشتری‌هایتان به چه نوع خدمات و محصولاتی نیاز دارند تا بتوانید کسب و کارتان را به سوی رفع نیازهای مشتری‌ها پیش ببرید.

5- در جریان شبکه‌ها و زنجیره‌های کسب و کار خود باشید

ارتباطات شبکه‌ای به طور یحتمل یکی از تکنیک‌های جهانی موفقیت در کسب و کار است. این تکنیک بر روی این اصل استوار است که خدمات حرفه‌ای که منجر به تصمیم گیری خرید می‌شود ریشه در ارتباطات انسانی دارد و یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود بخشیدن این ارتباطات، ایجاد شبکه است. سعی کنید شبکه‌ای از ارتباطات در کسب و کار خود ایجاد کرده و آن را حفظ کنید. این کار باعث می‌شود در جریان جدیدترین پیشرفت‌های کاری قرار بگیرید و از تجربیات دیگران در کسب و کارتان بهره ببرید. همین طور باعث می‌شود به کسب و کارهای افراد دیگر هم کمک کنید که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصاد کشور شده و در آخر کار خودتان نیز رونق می‌گیرد. تا جایی که می‌توانید و زمان به شما اجازه می‌دهد در رویداد‌های حیطه شغلی‌تان شرکت کنید و در صورت امکان شما نیز رویدادی هدفمند تشکیل دهید تا این زنجیره ارتباطی گسترش پیدا کند. زیرا نشستن در یک دفتر کار و فکر کردن به روش‌های جدید کسب و کار نمی‌تواند به تنهایی به شما کمک کند پس لازم است از نظرات صاحبان مشاغل دیگر نیز کمک بگیرید. تکنیک‌های شبکه دیجیتال هم امروزه می‌توانند کمک زیادی به صاحبان کسب کنند چرا که هم از نظر مالی و هم زمانی به صرفه‌تر هستند. اما در هر صورت برای ایجاد یک شبکه مطلوب نیاز دارید مقدار قابل توجهی از زمان‌تان را به این کار اختصاص دهید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

6- تبلیغات هدفمند داشته باشید

همه ما دوست داریم به طور مستقیم و از طریق اسپانسر تبلیغات انجام دهیم و کسب و کارمان را رونق ببخشیم. متاسفانه نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات بطور مستقیم و بیش از حد در موفقیت کسب و کار نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه فقط زمانی که شما تبلیغات را با تکنیک‌های دیگر ترکیب می‌کنید می‌توانید موفق شوید.

7. بیاموزید چه وقت دست از کار بکشید یا ادامه دهید

سخت‌ترین درس برای یادگیری آن است که بیاموزیم چه وقت به راه‌مان ادامه دهیم و چه وقت از کار دست بکشیم. هیچ کس نمی‌تواند این را به شما یاد بدهد. در یک لحظه، خودتان مجبور هستید که بین آنها یکی را انتخاب کنید.

8. اگر باورد دارید مایوس نشوید

اگر واقعا به آن چه انجام می‌دهید اعتقاد دارید و بینش عمیقی از پیامد آن و گام‌های اولیه برای رسیدن به آن پیامد دارید، خودتان را باور کنید و دست از تلاش نکشید، حتی اگر(بخصوص اگر)، تمام دنیا شما را دیوانه بنامند.

9- هرگز نگویید زمان ندارید، بلکه زمان بسازید

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر مدیر و یا کارآفرینی باید با آن آشنا باشد. قسمت کلیدی آن اولویت‌بندی کردن کارهای شماست به این معنی که اول کارهایی که در کسب و کارتان بسیار مهم هستند را انجام دهید و سپس به سراغ کارهای دیگر بروید. همچنین دقت کنید که وقتی مشغول انجام کاری هستید روی همان کار تمرکز کنید تا بتوانید آن را به موقع به اتمام برسانید و از برنامه‌تان عقب نمانید

10.بعض وقت ها بی پروا عمل کنید

بعضی وقت‌ها، مجبور هستید کاملا بی‌پروا عمل کنید و به راحتی بر سر هرچه که در چشم‌انداز خود می‌بینید قمار کنید. هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که چه وقت این کار را بکنید. هر وقت به قدر کافی احساس قدرت کردید، انجامش دهید.

 

  • ۰۲/۰۴/۲۱
  • امیرحسین محصوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی