یادگیری ، پیشرفت و موفقیت

مطالبی که به پیشرفت ، موفقیت و یادگیری مهارت های جدید کمک میکنه . بخون احتمالا بدردت میخوره !

یادگیری ، پیشرفت و موفقیت

مطالبی که به پیشرفت ، موفقیت و یادگیری مهارت های جدید کمک میکنه . بخون احتمالا بدردت میخوره !

تو این وبلاگ سعی می‌کنم در مورد هر چی که به نظر برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت افراد میتونه مفید بیاد مطلب منتشر کنم. آموزش مهارت های جدید، نقد و بررسی کتاب و فیلم و اخبار و ...

بایگانی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یادگیری برنامه نویسی مهارت جدیدی است که این روزها رایج شده است. این تقاضا به قدری زیاد است که حتی دبیرستان ها نیز آموزش برنامه نویسی را به برنامه درسی خود اضافه کرده اند. برنامه نویسی و کد نویسی اغلب به جای هم استفاده می شوند اما هر دو متفاوت هستند. با دیجیتالی شدن هر کار روزمره و با فناوری AI هوشمند و اتومبیل سازی ، یادگیری کدنویسی امروزه به یک نیاز تبدیل شده است.

همه چیزهایی که احتمالاً فکرش را می کنید با استفاده از یک برنامه یا وب سایت از درخواست تاکسی ، سفارش غذا یا خرید آنلاین گرفته تا تماشای فیلم یا حتی گذراندن دوره و مهارت های بازی قابل انجام است. با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن بسیاری از فعالیت ها ، تقاضا برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان نیز افزایش می یابد و از این رو یادگیری یک زبان برنامه نویسی مفید خواهد بود. در این مقاله نحوه یادگیری زبان برنامه نویسی به انتخاب خود و روش صحیح شروع مسیر یادگیری برنامه نویسی مورد بحث قرار می گیرد. پس بیایید شروع کنیم!

نحوه یادگیری کد نویسی

قبل از شروع به مطالعه ادامه مطلب ، یادآوری کنم که شما راهی را انتخاب کرده اید که صبر و انگیزه می خواهد تا علی رغم چالشی که در راه است ، هرگز تسلیم نشوید. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای مراحل زیر را بخوانید و دنبال کنید.

اصول برنامه نویسی را بیاموزید

اولین و مهمترین قدم انتخاب زبان برنامه نویسی برای یادگیری است. توصیه می شود ابتدا با پایتون شروع کنید زیرا این کار مانند زبان انگلیسی ساده است و یادگیری آن بسیار آسان است ، می توانید برخی از بهترین آموزش های پایتون را بررسی کرده و شروع به کار کنید. اما شما ممکن است بخواهید براساس پروژه ای که دوست دارید در آینده توسعه دهید، زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بنابراین اگر قصد توسعه یک برنامه تلفن همراه را دارید ، ممکن است بخواهید با Java یا Kotlin برای Android و Swift برای iOS شروع کنید و اگر می خواهید یک وب سایت بسازید Javascript پیشنهاد می شود. برای یک حرفه در علم داده ، هوش مصنوعی و ML ، پایتون و R زبانهایی هستند که می توانند مورد مطالعه قرار گیرند.

ممکن است بخواهید زبانها را به یکی از دو روش زیر یاد بگیرید:

1. از طریق وب سایت های تعاملی
وب سایت هایی مانند Codecademy و Freecodecamp برای آموزش کدنویسی تعاملی توصیه می شوند. این ایده ها با این ایده ساخته شده اند که بسیاری از مبتدیان در ابتدای شروع به یادگیری برنامه نویسی برای تنظیم نرم افزارهای مورد نیاز و استفاده از محیط توسعه به مشکل برمی‌خورند. این وب سایت ها ویرایشگرها و کامپایلرهای متن آنلاین را برای شروع کدنویسی فوری ارائه می دهند.

2. از طریق آموزش های ویدئویی

 


اگر فردی هستید که مطالعه دقیق با راهنمایی گام به گام را دوست دارید ، توصیه می کنیم در هر آموزش برنامه نویسی آنلاین که از ابتدا به شما نصب و بارگیری IDE مورد نیاز را در مفاهیم اساسی زبان به شما آموزش دهد ، ثبت نام کنید. پروژه ای را برای آزمایش مهارت های برنامه نویسی خود قرار دهید. برخی از آموزش ها و دوره ها همچنین گواهینامه هایی را ارائه می دهند که بعداً هنگام جستجوی کار می توانند به شما کمک کنند. ما Pluralsight و Lynda را برای جستجوی آموزش های مبتدی برای زبان مختلف برنامه نویسی پیشنهاد می کنیم. همچنین ممکن است بخواهید برخی از آموزشهای دارای رتبه برتر را در Hackr.io بررسی کنید.

بر روی یادگیری مبانی برنامه نویسی تمرکز کنید

همیشه پیشنهاد می شود اصول پایه ای خود را قوی کنید تا یک برنامه نویس حرفه ای باشید. اصول را کاملاً بیاموزید و با ایجاد چالش برای خود و حل آنها ، کدهای خود را امتحان کنید. برای شروع یادگیری روی موضوعات زیر استرس داشته باشید زیرا تقریباً در همه زبانها معمول است.

انواع داده ها
متغیرها
توابع
آرایه یا لیست ها
جملات شرطی
حلقه های شرطی
کلاسها و اشیا
کنترل کردن استثنا ها (Exception)
درختان ، نقشه ها و موارد دیگر.

اولین پروژه خود را بسازید

ساختن پروژه شخصی بهترین روش برای تجزیه و تحلیل و یادگیری آموخته های خود است. ساختن یک پروژه به انتخاب خود شما با داشتن جزئیات مفصل مفاهیمی که قبلاً یاد گرفته اید و همچنین یادگیری نحوه استقرار پروژه مورد استفاده شما و بقیه ، تجربه عملی یادگیری زبان برنامه نویسی را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این ، هنگامی که پروژه های خود را می سازید ، آن را به پروفایل GitHub خود اضافه می کنید ، این امر در آینده به شما کمک خواهد کرد به خصوص وقتی که به دنبال کار در حال توسعه هستید.

بزرگترین سوالی که در این مرحله پیش می آید این است:

چگونه باید یک پروژه را انتخاب کنم؟

این جایی است که اکثر مردم در مرحله تصمیم گیری متوقف می‌شوند. پس چه چیزی را می توان ساخت؟ راه حل ساده است. اجازه دهید آن را در ادامه مشاهده کنیم:

 

1. چیزی که مورد علاقه شماست را انتخاب کنید

 

چه در مورد مطالعه باشد یا کدنویسی ، باید آنچه را که بیشتر به آن علاقه مند هستید انجام دهید. شما باید از پروژه ای که انتخاب می کنید لذت ببرید تا در آن اشتیاق داشته باشید و تا به نتیجه رسیدن کامل شما را درگیر خود کند. اگر چیزی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما نباشد ، ممکن است در پایان پروژه خود را رها کنید زیرا ممکن است در نهایت به آن بی علاقه باشید. بنابراین چیزی را انتخاب کنید که شما را محکم نگه دارد مانند بازی کردن ، پس فقط می خواهید یک بازی ویدیویی را به دلخواه خود بسازید. به همین ترتیب ، اگر عکاسی را دوست دارید ، ممکن است بخواهید وب سایتی داشته باشید که نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید. یا اگر کسی هستید که به تجارت علاقه دارید ، می توانید یک برنامه یا وب سایت برای تجزیه و تحلیل نمودار سهام خود طراحی کنید. پس قبل از شروع به ساختن تجزیه و تحلیل کنید و به  آنچه که دوست دارید فکر کنید.

 

2. با چیزی ساده شروع کنید

 

اعتماد به نفس در مورد توانایی های خود خوب است اما اعتماد به نفس بیش از حد خوب نیست. بنابراین توصیه می شود قبل از اینکه در ساخت پروژه های پیچیده غوطه ور شوید ، با پروژه های ساده و آسان شروع به کشف زبان برنامه نویسی کنید.

به عنوان مثال ، اگر ساخت یک بازی ویدئویی را انتخاب کنید ، بلافاصله با بازی پیچیده ویدئویی League of Legends شروع نکنید ، در عوض چیزی مانند tic-tac-toe شروع کنید یا اگر می خواهید یک وب سایت بسازید ، با ساخت چیزی مانند آمازون یا فیس بوک ، به سراغ کار آسان تری مانند لیست کارها می رود.

 

3. چیزی مفید برای خود و جامعه بسازید


نوآور باشید و چیزی بسازید که برای شما مفید باشد و همچنین مورد علاقه افراد جامعه باشد. ایجاد مطلبی که مورد علاقه جامعه باشد ، این امکان را خواهد داشت که چندین بار دانلود شود و تعداد بازدید کننده در پروژه خود داشته باشید و از این طریق می توانید چیزی را به نمایش بگذارید و همچنین در جستجوی کار با سایر نامزدها برتری داشته باشید.

چند ایده برای شروع

 


اگر درمورد اینکه کجای کار هستید سردرگم شده اید ، برای شروع ، ما چند ایده برای ساخت پروژه برای شما داریم. شما می توانید با یک وب سایت ساده مانند تهیه لیست کارها شروع کنید یا اگر می خواهید یک برنامه بازی بسازید ، بازی هایی مانند تتریس ، سودوکو و فلپی برد برای شروع یادگیری برنامه نویسی خوب هستند.

اگر می خواهید چالش برانگیز باشد ، می‌توانید یک وب سایت شبیه به توییتر ایجاد کنید ، اما نه به اندازه ویژگی های توییتر ، بلکه دارای ویژگی های اساسی مانند توییت و دنبال کردن. Hackr ایده های زیادی برای پروژه برای چندین زبان از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته به شما می دهد.


احساس می‌کنید در نوشتن برنامه گیر کرده اید؟


زمانی فرا می رسد که شما در حالیکه پروژه ها را توسعه می دهید، احساس می کنید ممکن است از بروز خطا ، خراب شدن برنامه بدون هیچ گونه پیام یا حتی برنامه نویسی شما بسیار خوب باشد ، اما نتواند خروجی مورد نظر شما را ایجاد کند ، حتی گاهی اوقات آنقدر ناآرام باشید که ممکن است بخواهید تسلیم شوید. در چنین سناریوهایی چه می کنید؟ تسلیم نشو انگیزه خود را حفظ کنید و برای ادامه کار در پروژه خود به موارد زیر توجه کنید.

 

1. یاد بگیرید که چطور خطای دریافتی را در گوگل جستجو کنید ؟


این یک مرحله حیاتی است که باید بر آن مسلط شوید. جستجو و گشت و گذار در خطای کد شما به شما کمک می کند کد خود را در عرض چند دقیقه تصحیح کنید اما از طرف دیگر ، اگر مهارت کافی در این مورد نداشته باشید ، مانند غواصی در گردابی از کدها بدون نقشه است. نکته ای که می خواهم در اینجا به اشتراک بگذارم این است که هنگام جستجو در Google پیغام خطای ایجاد شده توسط کامپایلر را در دو نقل قول ("") قرار دهید. به این ترتیب Google به طور خاص خطای همان جمله را هدف قرار می دهد و این یک نتیجه فیلتر شده بسیار دقیق را می دهد.

 

2. وب سایت های محبوب برای راهنمایی شما


وب سایت هایی مانند Stack-Overflow و Reddit در بالای نمودارها هستند تا توسعه دهندگان در سراسر جهان را با کد خود راهنمایی کنند. این یک جامعه کامل از توسعه دهندگان است که برای کمک به یکدیگر در پروژه های خود آمده اند. ارسال سوال یا پست در اینجا حتی ممکن است 2-3 هفته طول بکشد تا پاسخی دریافت کنید اما همین نیز بسیار کمک کننده است. ممکن است در حال حاضر در جستجوی راه حل خطای خود باشید و احتمالا بسیاری از افراد قبلاً با همان خطا روبرو شده اند. همچنین پیشنهاد می شود  برای کمک به دیگران به برخی از سوالاتی که می توانید پاسخ دهید ،  و بنابراین از این طریق می آموزید.

 

3. رویدادها و گردهمایی ها


ممکن است شروع این مرحله دشوار باشد زیرا شما را مجبور به ترک منطقه راحتی خود می کند اما پس از شروع به کار از آن لذت خواهید برد. بنابراین ، با جستجوی افرادی که علایق مشابه شما دارند شروع کنید و آنها را بشناسید یا شاید با آنها کار کنید. می توانید برخی از "رویدادهای برنامه نویسی" را در صفحه رویداد فیس بوک خود جستجو کنید یا به سایت Meetup مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با افراد در ارتباط باشید.

 

به سراع کار یا کارآموزی بروید


سرانجام ، بسیاری از آنها زبان های برنامه نویسی را فرا می گیرند تا در نهایت به یک کار توسعه ای برسند. بنابراین وقتی به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید یا اعتقاد دارید که برخی از برنامه های اساسی را می دانید ، ممکن است بخواهید با شروع کارورزی در صنعت توسعه قدم بگذارید. در پروژه ای که مورد علاقه شماست به عنوان یک کارآموز با حقوق کم یا کارمزد بدون حقوق شروع به کار کنید و حتی ممکن است برای یادگیری با یک توسعه دهنده با تجربه همکاری کنید. کار به عنوان کارآموز به شما فرصتی می دهد تا مهارت های خود را بیاموزید و ارتقا دهید و حتی گاهی دستمزد دریافت کنید. حتی اگر درآمدی هم ندارید ، فرصتی برای ایجاد شبکه خود در این صنعت برای مراجع و قرارگیری های بعدی در اختیار شما قرار می گیرد.

ممکن است بخواهید جستجوی کارآموزی خود را به روش های زیر شروع کنید:

LinkedIn: معتبرترین منبع است که مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند و می تواند به شما در یافتن انواع دوره های کارآموزی مورد علاقه شما کمک کند.
نمایشگاه های شغلی: این فرصت ها بسیار مفید است زیرا شما فرصتی برای ملاقات حضوری استخدام کنندگان پیدا می کنید و از این رو می توانید علایق خود را مطرح کرده و تجزیه و تحلیل کنید که آیا پروژه مورد علاقه شما است یا خیر.
شبکه سازی: این روش توصیه شده برای گرفتن دوره کارآموزی است زیرا شما با مراجعه به یک کار به کار خود می پردازید ، مطمئناً نسبت به سایر کاندیداها اختلاف نظر دارید زیرا آنها اگر به راحتی به شما اعتماد کنند ، اگر شخصی از آنجا شما را معرفی کند ، به شما اعتماد می کنند. طبق راهنمای بالا می توانید شبکه خود را با رفتن به رویدادها و ملاقات ها ایجاد کنید.


مدارک علوم کامپیوتر یا Bootcamps: کدام یک برای یادگیری برنامه نویسی مفید است؟


آیا با ثبت نام در یک برنامه تحصیلی تحصیل می کنید یا در Bootcamp؟ این یک سوال معمول برای کسانی است که شروع به یادگیری رکد نویسی می کنند. پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد زیرا کاملاً چ به شخص دیگر و همچنین توانایی یادگیری آن بستگی دارد. برای راهنمایی بیشتر ، اگر شما دانش آموز دبیرستانی هستید که هنوز برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی ثبت نام نمی کنید و برنامه نویسی شغلی است که به آن علاقه دارید ، باید برای دریافت مدرک علوم کامپیوتر بروید ، اما اگر علوم کامپیوتر و کدگنویسی چیزی است که بعداً شما را به خود علاقه مند می کند در این صورت ممکن است بخواهید در Bootcamp به زبان برنامه نویسی مورد نظر خود باشید. با این حال ، همچنین توصیه می شود که قبل از صرف هزینه در Bootcamp ، یک دوره آنلاین را به صورت رایگان شروع کنید تا طعم کدنویسی را بدست آورید.

نتیجه


اینک ما را به انتهای راهنما برای یادگیری برنامه نویسی رسیدیم. امیدوارم بعد از خواندن این مقاله از شما برنامه نویسی را یاد بگیرید و اولین پروژه خود را کد نویسی کنید. در Hackr.io میتوانید بهترین دوره ها را برای تقریباً تمام زبان های برنامه نویسی که ممکن است بخواهید بررسی کنید. بنابراین خود  را آماده کنید و سفر خود را به عنوان یک توسعه دهنده شروع کنید. آیا نکات دیگری دارید که دوست دارید با دیگران در جامعه برنامه نویسی به اشتراک بگذارید؟ به ما خبر دهید. شروع برنامه نویسی مبارک!

  • امیرحسین محصوری